.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جانبازان ريشه در خاك و دل در وجود شهدا
مهرانگيز عباسي
جانبازان ريشه در خاك و دل در وجود شهدا

جانبازان يادگاراني هستند كه نياز به خواسته‌هاي دنيوي به دليل دل سپردگي به شهدا در وجود آنها خاموش شده است.

جانبازان سروقامتاني هستند كه شايد زمانه خراشي به پيكر جسماني آنها زده باشد اما با وجود رنجش‌هاي زياد همچنان سرو قامت هستند و بر تاريخ پرافتخار ايران مي‌درخشند و ما هستيم كه بايد در برابر وجود جانبازان سرمان را خم كنيم و بگوييم در برابر ايثارگري‌هاي شما ديگر تاب ماندن نداريم.

روز ولادت حضرت عباس(ع) به عنوان روز جانباز نامگذاري شده است، روزي كه در تاريخ فقط يك روز است، ما سعي مي‌كنيم خودمان را به جانبازان برسانيم و از آنها عيادت كنيم و تا سال بعد ممكن است دردهاي شبانه، زخم‌هاي بستر و سرفه‌هاي عميق در يك لحظه براي هميشه آنها را از ما بگيرد.

اينها فقط بخشي از مشكلاتي است كه جانبازان را از ديد ما رنج مي‌دهد و زندگي را براي آنها سخت مي‌كند اما بسياري از اين نام‌آوران همانند حضرت عباس(ع) دم بر نمي‌آورند و مشقات دو دهه ناشي از جانبازي را فقط يك هديه الهي مي‌دانند و مي‌گويند ما رسالت داريم.

و اگر به آنها مراجعه كنيم و از آنها بخواهيم سختي‌ها، انتظارات و مشكلات‌شان را بگويند با بغض‌هاي فروخورده اعلام مي‌كنند كه ما سختي و انتظاراتي نداريم، فقط به ياد داشته باشيد كه ما قافله‌سالاران و پيام‌رسانان شهدا هستيم و كساني هستيم كه از اين جرگه جامانديم و شهدا ما را يك همراه ندانسته‌اند و ما جا مانده‌ايم و در برابر اين سخنان آنها باز بايد بگويم كه ما جا مانده‌ايم از خيلي چيزها از گرفتن درس در برابر اوج ايثار و از خودگذشتگي.

يكي از جانبازان هشت سال دفاع مقدس كه با تلاش‌هاي خود و خانواده‌اش بعد از جانبازي و اسارت توانست به عنوان يك پزشك دوباره به جامعه خدمت كند، در گفتگو با فارس در مورد روز جانباز و خاطراتش مي‌گويد: جانبازان يك درجه از شهدا پايين‌تر هستند و پرونده جانبازان همچنان در نزد خداوند مفتوح است اما شهدا پاداش عشق‌بازي خود را گرفتند و از ميان ما رفتند.

مجيد تقي‌پور افزود: مسئوليت يك جانباز بسيار خطيرتر از ساير اقشار جامعه است، چرا كه بعد از جنگ هم بايد در جبهه و جهاد باشد، جبهه ‌نخست در كنار شهدا بودن است و جبهه دوم پيام‌رساني در بيان ايثارگري‌ها است.

وي با اشاره به اينكه جانبازي يك عنوان خالي و افتخار مطلق نيست، تصريح كرد: كامل كردن ماموريتش و انتظاري كه از وي دارند فقط يك تكليف است.

* جانبازان پيام‌ساران جبهه


جانشين بهداري سپاه كربلاي مازندران با اعلام اينكه انقلاب دو چهره دارد كه يك چهره آن خوني است و در راه آن ريخته مي‌شود و ديگري پيامي است كه در يادآوري رشادت‌هاي شهدا بايد عنوان شود، چرا كه پيام‌ها بر مي‌خيزد و انقلاب‌ها را زنده و به نسل‌ها انتشار مي‌دهد.

وي با اشاره به اينكه يادآوري خاطرات دفاع مقدس و چگونگي جانباز شدن براي ما نه تنها تلخ نيست، خاطرنشان كرد: بيان خاطرات عملي است كه به نسل نو شيريني مي‌بخشد، چرا كه تاريخ دفاع مقدس براي مقابله با بسياري از بحران‌ها و در موضوع دشمن‌شناسي، گذشتن از وجود و خانواده بسيار كمك‌كننده است.

اين جانباز هشت سال دفاع مقدس بيان داشت: مشكلات دوران جانبازي در صبري كه آنها دارند خلاصه مي‌شود، جانبازان قطع نخاعي و جانبازان شيميايي و كساني كه با زخم‌هاي بستر شب روز را طي مي‌كنند، بايد بيشتر توجه شوند.

* آرمان‌ها مسئوليت ما را زياد‌تر مي‌كند

وي با اشاره به خاطرات دوران ايثارگري‌ها و اسارتش عنوان كرد: در دوران اسارت جانبازاني كه با دست و پاي مصنوعي در كنار ديگر رزمندگان ديده مي‌شدند و اين يعني آنها براي چند بار رسالت‌شان را ادا كردند و باز هم آماده جانفشاني بودند و تحمل سختي‌ها براي آنها از ساير رزمندگان بيشتر بود كه اين مسئله آنها را الگو مي‌كرد.

تقي‌پور ادامه داد: بسياري از رزمندگاني كه در جبهه جانباز شده بودند ميانه راه را ترك نكردند و دوباره در بخش‌هاي پشتيباني و اگر به آنها اجازه مي‌دادند خط مقدم هم حضور مي‌يافتند پس ما بايد حساس‌ باشيم از وجود آنها همچنان در خط مقدم استفاده كنيم.

وي با اشاره به تقارن نامگذاري روز جانباز با ميلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: اين تمثال براي ما بسيار شيرين است و چرا كه ما راه خودمان را از حضرت عباس(ع) الگو مي‌گيريم و همانند وي خودمان را آماده جانفشاني در راه امام زمان (عج) تعالي مي‌دانيم و باز هم مي‌گوييم كه مسئوليت ما بسيار سنگين است.

* خانواده‌هاي جانبازان ايثارگرند


جانشين بهداري سپاه كربلاي مازندران با ارزنده خواندن نقش خانواده‌هاي جانبازان در كنار زندگي با اين افراد مي‌گويد: خانواده‌هاي جانبازان شريك مشكلات جسماني جانبازان هستند كه در كنار آن مشكلات جسماني تبعات اقتصادي و اجتماعي را نيز بر آنها تحميل مي‌كند و در واقع آنها نيز ايثارگر هستند و انتخاب همسران جانبازان براي زندگي با اين افراد فقط از روي آرمان، ايمان و صبر آنها است.

* جانبازان هميشه جاودانه بمانند


وي با اشاره به اينكه بايد آرمان‌ها، اهداف و خواسته‌هاي جانبازان پيام‌رساني شود، تصريح كرد: بسياري از جانبازان به دليل تواضع خواستار حضور در رسانه‌ها و بيان جانفشاني‌هاي خود نيستند در حالي كه جامعه به اين جانفشاني‌ها و پيام‌رساني‌ها نياز دارد كه زنده كردن اين رسالت‌ها كار سختي نيست و بايد نسل‌هاي آينده تا زماني كه جانبازان هستند از آنها ياد كنند و استفاده فكري، علمي، معنوي ببرند، چرا كه ممكن است زماني آنها به تاريخ بپوندند و ديگر در دسترس نباشند كه در اين جا كار بسيار سخت مي‌شود، چون بايد جانبازان را در كتاب‌ها و مدرسه‌ها پيدا كرد.

تقي‌پور حضور جانبازان را در دانشگاه‌ها، مراكز هنري، مدارس و مكان‌هاي كه جوانان حضور دارند، ضروري اعلام و گفت: بايد از جانبازان به عنوان نيروهاي مستعدي كه خلاق هستند، الگوبرداري شود چرا كه بسياري از جانبازان ما با وجود مشكلات جسماني مدارج بالاي علمي را كسب كردند.

* صداي جانبازان بايد شنيده شود

وي قراردادن تريبون براي اينكه جامعه صداي جانبازان را بشوند، ضروري دانست و افزود: جانبازان نيروهاي امين براي مردم هستند و فكر نمي‌كنم كسي كه مانند جانبازان كه وجودش را براي انقلاب فدا كرده است، امين‌تر باشد.

تقي‌پور جانبازان را سفيران دوران طلايي دفاع مقدس خواند و گفت: جامعه بايد براي به كارگيري جانبازان احساس نياز كند.

وي در پايان خاطر‌نشان كرد: جانبازان آزمون بزرگي را در دوران دفاع مقدس پس دادند كه بايد تا ابديت صداي آنها شنيده شود.

مجيد تقي‌پور يكي از جانبازان پر افتخار دوران دفاع مقدس از خطه شمال است كه بعد از مجروح شدن در شلمچه در منطقه جزيره مجنون و منطقه خرمال به درجه جانبازي رسيده است و بعد از آن نيز با حضور در ميدان‌هاي دفاع مقدس دوران اسارت را تجربه كرده است وي با پايان يافتن دوره اسارت تحصيلات علمي خود را در رشته پزشكي ادامه داد و هم اكنون به در لباس مقدس پزشكي به ارائه خدمات مي‌پردازند.

گزارش: مهرانگيز عباسي خبرنگار فارس در مازندران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.